Saturday 23 March 2013

I Just Try To Put It On.



salam,



wah... lamanya tak update apa-apa kat dalam blog ni. just in case u ols tak rindu kat i, i pon takdelah tegar nak update hari-hari. muehehehe. As for this blog's tagline is 'menjadi yang cantik itu fitrah'.. saya pun nak kongsi lah maksud cantik tu. definasi cantik tu terpulang pada setiap individu. ada yang kata hidung yang mancung itu cantik, ada yang kata hidung kemek itu comel, its all up to you... 



but then pada muslimah macam kita ni.. menutup aurat adalah wajib. antara sempurna atau tidak je. sempurna pada manusia tak bermakna sempurna pada mata Pencipta. so, pokoknya tanya sama hati, kenapa Iman goyah? :)



muslimah bermaksud wanita Islam. dia pakai apa pun kalau dia bergelar seorang perempuan dan beragama Islam, dia adalah muslimah.



bagi aku sendiri, secara jujurnya aurat masih belum sempurna ditutup, kadang-kadang lengan masing tersingsing, kaki masih terpamer, tudung masih terselak, dada masih tak terhalang oleh hijab, bentuk badan masih memaku pandangan ajnabi, tapi siapa aku untuk tidak berusaha memperbetulkan yang biasa. hamba lemah. lemah sangat. so, banyak cela. harap kita semua termasuk aku jelas dan jangan anggap menutup aurat itu fashion semata-mata. boleh?



salam untuk semua. :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...