Tuesday 19 February 2013

Terms & Conditions




salam,




hye semua. harap semua okay dan menjalani kehidupan yang bahagia. kalau tak bahagia, bahagiakan lah diri tu. lebihkan bercakap dengan Tuhan, kurangkan sifat-sifat mazmumah. insyaAllah bahagia. :)



sebenarnya dalam proses jual beli Catalyst, saya tak suka beri pressure pada semua customer saya. serious tak suka. saya suka melayan dan anggap customer yang baru seperti kawan saya sendiri.if they need product explanation, i will explain because they think that we are the experts which is true! :) kita yang menjual mestilah kita tahu serba serbi kan. 



terima kasih pada yang mendapatkan Catalyst daripada saya. saya jenis yang taknak customer tunggu lama untuk dapatkan barang since saya punya product mengamalkan backorder proses dimana customer bayar dahulu dapat kemudian. it was famous online procedure nowadays. they trust me on their money, so i should give my best. kan kan? :)



your parcel will be in this cute bags without any extra charge as my token of appreciation for choosing me as your supplier. :)



so, i give them simple simple order proses dimana anda boleh tengok di sebelah kanan anda. no pressure, no stress and nikmatilah hidup indah anda. tapi tak semua orang kita boleh expect dia faham keadaan kita kan? sometimes bila dah order we need to process dengan supplier supaya barang yang diorder cepat sampai di tangan anda. tapi bila ada seorang sahaja yang melambatkan proses iaitu dengan melambatkan pembayaran, all process went quite slow. jadi kesian lah dengan customer lain. memang itu bukan masalah anda tapi hidup bermasyarakat membenarkan kita bertolak ansur. memudahkan dan menyenangkan pekerjaan orang lain adalah perbuatan yang mulia. tak rugi pun. :)



jadi termaktublah terms & conditions ini. still simple. :)

i - Order when you are SERIOUS buyer only.
ii - All booking will be cancelled within THREE days without payment.



kadang-kadang bila dah booking, saya ingatkan untuk pembayaran kita marah-marah. kena ingat juga setiap orang yang kita berurusan adalah manusia yang punya perasaan. they just do what they need to do. it is their job to remind you. tak kisahlah kita ni siapa. kita sendiri ingin orang hormat kita, jadi kita hormat orang. insyaAllah hidup lebih bahagia dan bahagia dan bahagia. :)))



this is random advice to all. 

Treat people how you would like to be treated.

 

 

 

. :)



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...