Tuesday 9 December 2014

8 More Weeks To Go Baby




Salam,

kali ni penulisan peribadi. bisnes tepi sikit. hehe. aku memang suka gabung-gabungkan bisnes dengan benda-benda yang aku saja-saja nak cerita. sama ada di Instagram, Facebook dan Blog.


suka hati aku la kan. ;)


By the way, saat blog ini di taip, kandungan dah cecah 29 Minggu 4 hari. dah nak masuk angka 3 di depan. tetiba panik sebab macam konfius pulak bila bleh bersalin eh? terus google tengok minggu ke berapa selamat bersalin. 38 MINGGU?? LIKE SERIOUSLY?? IT IS JUST 8 MORE WEEKS. haa capslock sudahnya.


8 minggu lagi. mental tak ready weh. aku pulak asyik mood swing je. semua benda aku buat tak betul. tetibe nak mengamuk. tetiba nak gelak-gelak. tetibe kang masam balik. boleh gelak tu tetibe nak nangis. kau dah kenapa? tapi sebagai suami yang memahami, dia akan peluk aku sambil diam-diam je. itu pun aku marah. aku suruh dia cakap cakap dengan aku.bila dia cakap banyak aku annoying pulak. aduhai sabarlah suami. banyak pahala aw menyenangkan hati isteri yang tak sedar diri ni. HEHE.


aku selalu kira akaun sebab nak make sure semua cukup. duit untuk bil hospital. duit untuk berpantang nanti. duit pampers. duit minyak nak kehulu kehilir. semua aku pikir sampai aku tensen. yela, kami bukan orang kaya. sendiri tak usaha, no money la ceritanya kan. so, dari kandungan 2 bulan aku dah siap-siapkan tabung baby. aku cadang taknak sentuh pun duit tu selagi akaun aku masih ada duit. kalau ada rezeki duit tu tak tersentuh sampai dia besar, ALHAMDULILLAH. aku akan simpan untuk anak aku, nak make sure dia tak pinjam PTPTN. lulz.


aku dah pikir aku taknak dia hutang apa-apa. kereta beli cash, rumah cash, belajar cash. duit poket cash. sampai ke situ aku pikir. anak-anak dia pun aku pikir gak. banyak sangat masa aku agaknya. -.-'


tapi bila rupanya dah lagi 8 minggu nak bersalin, rasa macam tak sempat nak simpan apa-apa untuk dia. terus berubah fikiran, pandai-pandai lah ko carik duit. hakhak. okay ibu joking je. ibu ada simpan riban-riban untuk uols bukak bisnes nanti. okay itu pun ibu joking gak.


jangan marah anakku. hiks


takde motif kan blog kali ni. saja nak mengarut. itu pun kalau ada orang baca. sebab nervous hari tu dengar orang menjerit contraction tak hilang lagi. semoga dipermudahkan urusan aku dan anakku. bakal ahli syurga. hoorayy!


see, ibu happy je. mana ada nervous. :)



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...