Thursday 9 October 2014

Diari Mengandung :)



salam,


aku rasa normal bila ibu-ibu atau bakal ibu mula menulis tentang their first pregnancy experience kan? yelah, senang nak ingat kalau kalau lupa dan saja nak imbau memori. hehe. maklumlah simptom mengandung kan pelupa. so sebelum aku lupa jugak baik aku tulis sikit. kot? (ke banyak?) ;p



aku dan munzir memang merancang untuk tidak mengandung awal sebab aku masih belajar. actually takde masalah pun kalau nak mengandung awal-awal dulu tapi disebabkan sedar diri badan ni taklah sekuat mana, takut muntah, pening, ponteng kelas, extend semester (hoiiii taknak aku ngadap exam banyak kali) so baik ambil langkah selamat habiskan dulu belajar. tapi siapa suruh kahwin awal kan? takde siapa suruh, aku memang nak elak maksiat. hehe. dapat lah belajar sambil peluk-peluk, takdelah berangan je pastu dah zina hati. lulz. :)



5 bulan free. honeymoon pun lebih kepada menikmati keindahan alam ciptaan Allah. makan pil perancang ke? nope! trandisional je. hiks. :)


tapi bila dah masuk semester ketujuh (sem praktikal), buatlah hajat kat munzir rasa cam nak anak la. naluri tu kemain kuat sampai mintak tu nangis nangis. so gedik. sebab dah janji nak free setahun. lagipun fikir dah takde paper nak mengadap, so kalau mual muntah ke boleh kot tahan. bukan study pun. buat report je. mintak punya mintak, proposal tak lulus berbulan jugak la. berbulan la nangis bila datang period sebab no baby in my belly. drama sangat kan. HAHA.


tapi bulan 6 lepas (kot?) aku disahkan mengandung. pandai tak pujuk? hahaha. waktu tu dah 5 minggu, cek manual je, 2 line samar-samar. rasa memang kompem dah tapi nak gak beli clearblue yang mahal nak mampuih tu (membazir bak kata munzir), tapi sukatilah kan. haha. akhirnya dia tunjuk pregnant 2-3weeks gitu. pagi-pagi tunjuk kat munzir, buat dek je dia. tapi dalam hati aku paham perasaan dia. tanggungjawab dia bertambah 2 kali ganda. kesian dia risau sorang-sorang, aku plak happy je. hahaha. kejam tak?



aku paham kenapa dia risau, kewangan terutamanya. tapi berkali jugak aku yakinkan dia anak itu rezeki. macam kita kahwin dulu. ingat ada duit ke? tapi Alhamdulillah lepas dan rezeki bertambah jugak. janji Allah tu kena yakin. dia bukan tak yakin tapi dia takut. biasalah lelaki. hewhew. Alhamdulillah jugak, bisnes Catalyst semakin maju sehinggakan aku tak perlu cari kerja buat masa sekarang. dok rumah melayan mual muntah pening segala mala ni. last-last dia macam bangga pulak sebab aku dapat duduk rumah jaga anak kitorang tapi side income kami masuk hingga cukup dan mampu. i told you i can do it! demi anak kita. cewwahh. syukur. :)




now budak tecik ni dah 21 minggu dalam perut ibu. i can feel the kick. scan pun sempurna tubuh badan dia. semua cukup insyaAllah. tinggal nak membesar dengan sihat je. ikut muka ibu banyak sikit please. HAHA. rajin ikut ibu, pandai mengaji ikut ayah, cantik ikutlah ibu jugak. lulz. tapi bulu mata ikutlah ayah mu ku merayu. boleh tak? HIKS. aaa... tak kisah lah, asalkan menjadi penyeri hidup kitorang dan senang nak jaga. kalau jumpa orang or kawan kawan ibu ayah, sedara mara tu senyum la cecomel sikit. barulah adorable. okay? --,


kan dah kata tertaip panjang. next entry cerita lagi. :)



surina.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...