Monday 24 September 2012

Wear It Right Campaign.



salam,



saya terpanggil nak buat entry ni lepas baca blog hentakberlipat. saya juga selalu pergi butik CalaQisya sebab nak cuci mata je. beli pun tidak cuma mengharapkan owner perasan kewujudan saya lalu bagi free. tapi itu tidak mungkin berlaku. heh. 



tapi campaign yang mereka anjurkan sangat menarik perhatian. walaupun mereka bukanlah orang pertama yang melancarkan misi Wear It Right ni, tapi siapa peduli? asalkan mesej yang dibawa sejajar dengan perkembangan dunia fashion Islam sekarang. yelah, fashion itu bukan penghalang kita untuk menutup aurat dengan betul. 



you just need labuhkan sikit you punya tudung. dan seriously walaupun hanya labuhkan sikit je asalkan tutup dada, you akan rasa selamat. malah lebih sopan dipandang. :)




dan dan dannnn ini yang saya tengah cuba. ini memang bukan alasan yang munasabah tapi saya memang tak ada setoking. baru nak pergi beli kejap lagi. sobs. 




selain menutup aurat, kaki juga tidak akan terdedah kepada cahaya matahari lalu kaki hitam mengikut bentuk kasut seperti saya sekarang. ugly. 



dan saya puji penulis hentak berlipat yang kesal kerana sebagai pereka fashion, dia lupa untuk menggalakkan perempuan menutup kaki sedangkan kaki itu juga aurat perempuan. 



baguslah. :)



bye.





2 comments:

  1. bab aki tu betoi.. dulu akak zmn ank dara sampai kaki berbekas ikut bntuk kasut tp skrg dh ok lah kan sbbnya akak dah xkeje.. duk dlm umah je.. hihii

    cuma mslhnya, bila org prgnnat ni, mulalah mcm2,.. situ xcantik, sini xcantik.. so, kaki tiba2 jd mcm tompok lebam.. nak kne tunggu bersalin baru ilang semula.. ehhhe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...