Monday 14 January 2013

Keluhan




salam.



blog ini tidak mengamalkan double standard. mana yang harus dipuji, memang pujian yang akan diberikan. tapi mana-mana yang perlu diperbetulkan, InsyaAllah tetap akan diulas.



tahniah kepada anda Mary Kay beauties yang telah memilih Mary Kay sebagai skincare anda. Anda semua hebat! hebat kerana melakukan apa yang terbaik. hebat kerana memilih yang terbaik. :) dan pada sesiapa yang baru memulakan rutin Mary Kay anda selama 1 hingga 3 bulan dan masih belum menampak kan hasil ataupun jerawat tumbuh bertalu-talu, refer kepada saya. 1 hingga 3 bulan itu terlalu awal untuk berpuas hati.



saya sebagai beauty consultant, saya akan menyabarkan anda sebab bukan semua yang begitu. hanya kulit sensitif. terimalah kenyataan bahawa kulit anda sensitif atas apa-apa kesalahan anda menonyoh segala mala atas kulit dahulu. saya turut bersimpati. T___T kulit nipis kerana peeling product? tukar jenama dengan terlalu banyak dalam masa setahun dua? terlalu cepat mengalah apabila tumbuh 2 3 ketoi jerawat which is normal? itu semua mendorong kepada kulit sensitif. jangan mengeluh. bersabar. saya kan ada nak tolong ni. :)



itu satu.. yang kedua ialah..



saya percaya tak ramai beauty consultant yang ramai stick to their customers. ada masalah lari. barang pos lambat. customer marah. delay appointment. tak memberikan penjelasan yang jelas. tidak reply keluhan customer. meletakkan kesalahan atas pihak-pihak lain dan sebagainya. itu bukan polisi Mary Kay dan saya percaya tak ada satu company pun yang mengamalkan polisi tersebut. itu semua perangai beauty consultant itu sendiri. maka dengan memilih beauty consultant yang betul juga adalah satu titik permulaan bagi mereka yang ingin mencuba Mary Kay. choose wisely. saya tahu punca-punca ini sebab ramai customer yang ingin tukar beauty consultant mereka.



yang ketiga..



saya berbesar hati pada sesiapa yang ingin join bisnes ini. iaitu menjadi beauty consultant. belajar, mengajar dan mengambil tahu segalanya tentang dunia kecantikan. saya difahamkan bahawa Mary Kay adalah direct selling dan produknya sangat bagus serta demand tinggi. sebab tu saya fokus on sales dan saya tak rekrut orang. rekrut tinggal buat apa. satu tanggungjawab yang bila kita tinggal, berdosa jadinya. jangan jadi leader kalau tak bersedia. dan secara jujurnya lagi saya tak bersedia menjadi leader. i love recognition but i hate fake people who are happy for me when i've been recognized only. people. fake people everywhere. pesanan saya, sesiapa yang nak jadi beauty consultant Mary Kay, choose your leader wisely.






jadi, InsyaAllah sekarang saya fokus pada diri sendiri, customer dan bakal customer saya. keluhan anda didengari. pujian anda disambut dengan hati. sesiapa yang masih belum mencuba Mary Kay dan ingin mencuba, whatsapp saya. 013-6386401.


see ya!




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...