Friday 24 August 2012

Bentuk Badan.




salam,



aku adalah tengok one of my friend status dekat facebook. 'tudung labuh tutup dada je tak cukup. bentuk badan pun aurat jugak'. hermm. seriously memang wa terasa. sebab aku tak fokus sangat dekat baju. nampak ke bentuk badan? aku selalu fikir nak kena beli tudung yang boleh litup bahagian dada.



tapi bila fikir fikir balik haihhhh mana ada. aku ambil berat jugak pasal tu (sedapkan hati). sebabnya, tiap kali nak beli baju aku fikir at least baju tu tutup punggung. yelah, macam tak kenalah pulak kan kalau tudung cantik baju nampak sepender belakang. alaaa, macam orang pakai tudung tapi lengan pendek nampak ketiak. tak ke bengap? 



maksudnya disini, at least for me.. kalau dah tutup sebahagian, mesti automatik nak tutup lagi sebahagian. kalau tak, tak perfect lah kan. eh yeke? ada orang terlalu obses nak beli dua kali ganda saiz lagi besar daripada dia. kononnya taknak bagi nampak bentuk badan. salah tu.



sebenarnya kita kena tengok cutting outfit tu jenis ikut bentuk badan or jenis longgar. dah tahu taknak nampak bentuk badan, janganlah beli yang sebenarnya baju tu ikut cutting badan, kau bantai beli 2 kali saiz lagi besar. hodoh la camtu. tak semat. gelebeh mebeh jadinya. so, untuk selamat belilah baju yang sesuai dengan saiz kita cuma jenis yang longgar. senang kan? semat pon semat. ^^




contohnya jubah, rompers, loose dress, lagi-lagi sekarang tengah in sangat kemeja chiffon yang loose. haihh melambak lah. nak taknak je. :)



bye.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...